mandag 28. mars 2011

Award-maraton. Hurra!

Jeg har fått noen awarder, noen nylig og andre for en tid tilbake. Jeg kvepper til når jeg ser at jeg blir nevnt i Award-sammenhenger, og smilet mitt blir værende leenge etter at jeg har lest ferdig slike innlegg. Jeg setter stor pris på hver og en av dem, og jeg synes det er kjempehyggelig med slik positiv oppmerksomhet. Jeg blir glad over å vite at noen liker å lese det jeg skriver. Men, dessverre, jeg er ikke så flink til å vise at jeg verdsetter gesten. Det er nemlig vanskelig å skrive award-innlegg, synes jeg. Men i dag er likevel tiden kommet for å ta imot awardene på korrekt og takknemlig vis, gjennom å takke avsender og, ikke minst, sende awardene videre ut i verden.


Den første awarden fikk jeg kanskje så tidlig som i begynnelsen av februar, av Hegemoni, en av mine favorittbloggere. Mye av grunnen til at det har tatt meg så fryktelig lang tid å respondere på denne, er at jeg så gjerne ville være helt klar for den! Jeg mener å huske at det var noen spørsmål om hvilke klær jeg gikk med og hvilke bøker jeg leste- og at dette måtte besvares i real time- altså hva jeg er kledd i NÅ, idet jeg blogger!! Jeg har da selvsagt utsatt det til en passende anledning; En anledning der jeg bare helt tilfeldig sitter ikledd min Chanelkjole ala Audrey Hepburn mens jeg blogger. Men nå har jeg altså ventet i snart 2 måneder og ingen slike situasjoner har oppstått. Merkelig!


Så ledig henslengt og tankefull.. hvordan skal jeg
svare på denne utfordringen? Yeah, right!


Men for å likevel gjøre litt stas på awardmottagelsen har jeg kledd meg i flottaste bunaden min. Det er helt på sin plass synes jeg, for det er intet mindre enn 6 fabelaktige mennesker som har gitt meg award. Hurra! Så her sitter jeg, litt sånn malplassert foran data´en, med bringeduken hengende på skakke og søljene plassert på musematten. Det er jo grenser for hvor gjennomført jeg trenger å gjøre dette! Kunne jo bare lygd og skrevet at bunaden er på- men føler jo meg litt spesiell når den nå først er på plass(Og uansett hva man måtte mene om påkledningen min i dette øyeblikk, så føler jeg at alle kan enes om at "spesiell" er et dekkende ord..?)


Sykt, men sant. Her sitter jeg med bunaden på- og vifter med mine
blåbekledde tær..  Ikke akkurat Audrey, nei.


Men for å holde meg til saken, Hegemoni har altså vært så hyggelig å gi meg en Beautiful Blogger Award (Tusen takk!!), og her kjem logo´en og utfordringen som hører med den:




Ta opp nærmeste bok, slå opp på side 18 og let frem linje nr 4. Hva står det der? "The stink of it came all the way across the lot and in my car  window - a dark stench of Latin coffee grounds mixed with old fruit and rancid pork." Nærmeste bok var altså Darkly Dreaming Dexter av Jeff Linsay, og dessverre ikke Ulysses av James Joyce, som jo er mer nærliggende meg og mitt hjerte, sånn rent sjangermessig.. (kremt)


Hva var det siste du så på TV? Hmm.. Jo, jeg så en dokumentar om de faktiske hendelsene bak boken (som ble til filmen) Excorsisten. Den gikk på NRK på lørdag, og jeg bare måtte se den fordi den er en, av to, filmer som jeg er blitt skremt av. Den andre er The Ring (Aldri se den!!)Høres ikke logisk ut nå, at jeg måtte se mer... men jeg tenkte det var lurt å bearbeide inntrykk fra filmen - som voksen. Men er redd jeg drakk litt for mye rødvin (selvmedisinering mot frykt) til at jeg heeelt fikk med meg bakgrunnshistorien. Men det er jo på en måte bearbeiding, det også..


Bortsett fra datamaskinen, hva hører du på nå? Naboen som jobber i bakhagen vår. Han rydder slik at våren kan komme å gjøre alt fint og grønt og skjønt!


Hva har du på deg nå? Bunad, selvfølgelig... (Check)


Hva var den siste filmen du så? Ser plutselig så lite på film, det går stort sett i tv-serier her. Må tenke... Sikkert noe med ungene. Sikkert Harry Potter.


Skulle du overveie å flytte til utlandet? Jepp, jepp, jepp!! Overveier det hele tiden, og er skremmende lite spesifikk. Utlandet? Ja takk- det høres ut som et fint sted! Når kan jeg komme?


Fra tre flotte blogger har jeg fått den snasne awarden med det litt skremmende navnet Stylish Blogger Award. Jeg er ikke utpreget Stylish, selv om jeg må innrømme at det å gå med bunadstakken nå setter sitt særpreg på en vanlig mandag. Det ble liksom litt swung over sakene her nå. Og der det er swung, er det nok også litt stylishe greier på gang, vil jeg tro!? Selvsagt, det et ren logikk, det! Jeg skal i forbindelse med denne awarden fortelle 8 ting om meg selv, og jeg hiver meg rundt nå:


1. Jeg har bunad
2. Det er ikke alltid jeg gidder å bruke den på 17. mai
3. Jeg bruker den aldri på julaften
4. Jeg synes plutselig at 28.mars er en fortreffelig fin bunadsdag. 
5. Jeg vurderer å gjøre dette til en årlig greie. Bunad på plass, den 28.mars! (uttales taktfast og bestemt- som i et demonstrasjonstog)
6. Jeg begynner så smått å føle meg veldig flåsete når jeg tenker på de 5 foregående fakta om meg. En liten stemme i meg lurer på om jeg fremstår som utakknemlig og dust?
7. Jeg er i grunnen meget flink til å fortrenge alle små stemmer i hodet mitt..
8. Jeg føler nå at jeg har delt for mye her. Avsløringer som kan tolkes dithen at det er flere stemmer inne i hodet vårt, nei mitt!, må unngås... 


Vi har fått beskjed på øret om å avslutte Eple sine skriverier nå.... 


Den tekniske feilen er så stor at det er teknisk
feil på beskjeden om tekniske feil...


Tilbake på sporet:
Det herlige trekløveret som har gitt med denne fiine awarden er: 
Fragmenter - enig med Namaste her; flott navn på en flott blogg! Hjertelig takk for award!
Mie - superfin og gavmild blogger. Tusen takk for award- og verdens beste eplenotatbok!! :)
Lykkelige Helene- et nytt, og godt, blogge-bekjentskap. Takker hjertelig for awarden!
(Jeg prøver å være litt personlig her, ved å si takk på litt ulike måter, men det ble kanskje litt rart!? Uansett: Takk :))


Hadde dette vært Oscar-utdelingen så hadde jeg både vært ukorrekt antrukket og jeg hadde blitt kastet av scenen. Eller dradd bort, kicking and screaming, da dette ble et laaangt takkeinnlegg. Men er jeg ferdig? Nei- for jippi, jeg har fått enda en award, en I love your blog award. Ha! Det høres vel fint ut? Den har jeg fått både av The not so perfect mum-blogg og fra fine frøkners festlige fjas, to flotte blogger, så jeg må bare få disse med meg også:


Hvorfor startet du å blogge? Fordi Pafrika gjorde det, og ikke pokker om hun får ha all morro´en for seg selv! Kanskje hadde jeg også et ønske om å lære noe, men først og fremst var det for å hoppe i bedet til Pafrika.


Her skulle det kommet en hel drøss med sminke og parfyme spørsmål- og jeg vil ikke være en kjiping- men dette kan eg faktisk ikke svare på. Jeg sminker meg aldri. Aldri. Og ikke av prinsipp, jeg har faktisk etterhvert fått lyst ( og behov for?) å sminke meg. Men siden jeg aldri begynte med dette, så føles det liksom for gale å se ut som en 5åring som har gått amokk i voksenverdenting.. Jeg kan det rett og slett ikke. Kanskje jeg skal begynne å øve på sminkedukkehodet Epleblomst har på rommet? Så kan jeg komme tilbake til dette når jeg vet mer!


Hvilke land vil du besøke og hvorfor? Jeg er interesseret i de aller fleste land, selv om jeg selvsagt ser at ikke alle steder er like aktuelle destinasjoner. Jeg vil veldig gjerne reise til Japan og Kina. En gang, ikke nå. Jeg er også nysgjerrig på store deler av USA, kanskje spesielt Sørstatene, som både fascinerer og skremmer meg. Elsker reisebøkene til Bill Bryson, og kunne tenkt meg å reise rundt med han. Da kunne jobben min kunne vært å renskrive notatene hans mens jeg ler meg fillete... Lykke!


Hva ligger på nattbordet? Siste spørsmålet kan bli nådestøtet kjenner jeg... Gruer meg til å gå inn på rommet og faktisk registrere hva som ligger der (Vær sterk, Eple..) Nå har jeg sjekket, og jeg begrenser meg til de 7 øverste tingene: øredobber, en hama-perledings, hårstrikk, bruksanvisning til fotoapparat, fotoboken "Da æ var i Amerika" av Rune Johansen, Donaldblader og en strømpebukse...


Tusen hjertelig takk til dere to for denne fine awarden! :)


Nei, nå fortjener alle at jeg avslutter! Jeg gir herved Awarden videre til følgende:


Maluba. En blogg jeg blir veldig glad av.
Kaptein Biff En blogg med fantastiske tips og DIY.
RomantiskRetro En blogg med fine, gode bilder og stemninger.
Lille W En av de aller første som kommenterte hos meg. Og jeg ble så glad!


Jeg aner ikke hvilken Award jeg gir videre til dere, og jeg aner ikke om dere liker slikt. Men om dere får lyst å hive dere rundt- så er det i hvertfall dere velfortjent å motta en award, så bare velg dere en- eller alle :)


Puh- gjett om bunaden skal av N Å!?

17 kommentarer:

giraffmamma sa...

Gøy å få vite mer om deg ;) Bunad er et anvendelig plagg som brukes alt for lite!
Mer bunad i hverdagen eller blir det for mye?
Det blir ihvertfall trim light så tung som den er med all stasen på....
Nå skal jeg sjekke ut bloggene du har gitt pris til, Malubabloggen er allerede en favoritt hos meg, hun er superflink og kreativ!
Ha en fin kveld!

Kaptein Biff sa...

Fy fader du er koko! Og tusen takk!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Hei på deg, gratulerer med awards, vel fortjent :) la merke til at det mangler noen http:// på linkene du har laget (fragmenter, og de 4 nederst som du gir awarder til) Takk for søte ord om bloggen min også ♥

Jeg fant Maluba sin blogg i dag via deg og har skrevet om henne i dagens innlegg, en helt fantastisk blogg! Så takk for at du viste meg veien dit :) *♥*

hege sa...

Spennende avsløringer! Fantastisk at du har ikledd deg bunaden din! (Og det aller beste med bunaden - bortsett fra å ta den på og føle seg skikkelig fin - er faktisk å ta den av igjen og føle at man letter etter å ha kastet av seg x antall kilo ullstoff;-)) Jeg har for øvrig skumle planer om å brodere bunad til StoreStoresøster om litt, og da vil bloggen min KUN handle om det (evt. frustrasjonen over arbeidet)...

Du fortjener alle prisene du har fått og flere til, kjære Eple! Jeg blir like glad hver gang jeg ser at du har publisert et innlegg;-))

Fragmenter sa...

Haha, du er prima!! Tenk at du faktisk tok på deg bunad:-D I sin tid innførte Anne Lindmo og de andre jentene i det sagnomsuste radioprogrammet mammarazzi torsdag som ballkjoledag. Da stilte de på jobb i ballkjole og boa, så kjolene slapp å henge i skapet å være lei seg hele tiden. Jeg syns du skal jobbe hardt for å innføre mandag som bunadsdag.Tenk hva det ville gjort for den litt grå og triste mandagen om vi alle trakk i bunad??

Anyway, awardene er deg så veldig fortjent!
Klem, Elin

an-magritt sa...

Takk du gale quinde!
Det ER en grunn til at jeg elsker å lese inne hos deg. Du får meg til å smile høyt! Takk for at du er her! Og takk for award. Jeg tar den med meg inn i hjerte og sinn. Det varmer og jeg er beæret. Takk pus. ♥

IdéSpiren sa...

Hahahaha, første gang jeg er innom bloggen din, og lenge siden jeg har ledd så mye i løpet av et par blogginnlegg - you made my day! Ha en strålende dag! :D

Kristin sa...

Når selv et award-innlegg kan skrives så fantastisk er det vel ikke rart at dette er favorittbloggen min!?! :D
Ha en fin dag!

Ellen sa...

Grattis med awarder, det er naturligvis vel fortjent. Det som er så sørgelig med sånne awarder, er at de aldri kommer når det passer som best. Den ene gangen i året jeg leser Hamsun eller Kielland er det aldri noen som spør meg hva jeg leser eller hvilken bok jeg har på nattbordet. De spør bare når jeg leser sånne teite bøker, som for eksempel biografien om Mötley Crüe (som forøvrig er veldig underholdende på en litt syk måte). Aaaanyway. Artig award-innlegg, det er jammen ikke så greit å skrive sånne. Får det ikke helt til jeg.
Ha en fabuløs onsdag!

Unknown sa...

Det er så kjekt at det fins slike løgne, fine, flotte, underhaldande, halvgalne & supre bloggar som DENNE :) Og slike gode, fine, fargerike personar som deg :) Du burde hatt ditt eige program ein stad :)
Om du innfører fast bunadsdag 28. mars, så er eg heilt med på den! :D
Og ja, gratulerer med alle prisane - sjølvsagt fortjent, alle som ein :)
Mvh, Kristin

Malu sa...

Hei :o)
Du er bare herlig!
Har ledd på meg mage vondt:o))
Tusen takk for awaden :o)))

Ha en super dag!

Pia sa...

Ha ha, litt av et awardinnlegg! Jeg har det vel litt på samme måten - det er litt pes å skulle skrive om disse awardsa og å føre dem videre. Men når man gjør det, viser man jo litt takknemlighet:)
Artig å få vite mer om deg - Bill Bryson er morsom!

Unknown sa...

Halloisen! Koselig kommentar på bloggen *stort smil* Og ja til mer klining! Gratulerer med awards!

Gitte sa...

Gratulerer med awarder:)
Gleder meg til å følge bloggen din videre!
Klem Gitte

Astrid sa...

Hei kjære Eple! Jeg stikker bare innom for å si at bloggelysten min er tilbake om enn med en ny blogg da den hersens gamlebloggen ikke ville samarbeide og jeg ikke klarte å fikse på noen av tingene. Følg meg gjerne videre på http://lillelillepersille.blogspot.com :)! Litt mer turpreik nå, har jeg ambisjoner om. Gjett om jeg gleder meg til å følge deg videre, digger bunadsblogging!!

Unknown sa...

Bunad??! Seriøst?
Antageligvis ikkje, tenke eg :o)

Nei, eg seie det igjen; ubetalelig!
Du og Pafrika skrive best i heile Blogglandia, så enkelt e det. Sku gjerna observert sosialt samvær mellom dåkke to snuppene :o)

Så kjekt å hørra at du og Pafrika har fått tatt for dåkke i dag da! Håpe me andre får sjå og.

Helgehilsenklem hefra :o)

Skolelyst sa...

Hei.
Så koselig det var her. Kommer nok snart igjen, for jeg må lese videre på det lange og festlige innlegget ditt:-)
Ha en fortsatt fin helg.
Hilsen Benedicte