onsdag 13. april 2011

Lyrikk-aften



Ode fra mitt hode

Sitter hjemme med lite å gjøre,
men det er håp i hengende snøre
Jeg hiver meg rundt i full fart
og føler meg med ett så smart.
Jeg kan jo bare tusle inn i mitt eget land
der jeg ikke blir forstyrret av hus og mann!
Heia Blogglandia, her er jeg!
-       Har du savnet meg?


Her er det virkelig fint å være
og med ett har jeg mye i gjære;
Jeg skal bake, strikke og sy
og pynte opp hele Bergen by
med fargesprakende Gerilja-sting
som ublygt roper ut de frekkeste ting.
Deretter skal jeg spraye, male og tegne
mine kreasjoner i gaten, i regnet.


Når jeg ikke klarer å lage mere,
skal jeg sette meg ned å filosofere
over vennskap, godhet og ærlighet
og det vakreste- som jo er kjærlighet
Skal jeg skrive disse tingene på et møbel,
som en emosjonell og  taggende pøbel?
Da blir det følelser overalt, og mye varme,
men det ligger også farlig nær det kvalme.


Nei, sukkersøte innslag fikser jeg på annet vis.
Da baker jeg muffins som roper; spis, spis!
Jeg trenger ikke overtales, og det er med glede
jeg villig ut i fristelsen lar meg lede
Jeg stilner da min sult og slukker min tørst
-selvsagt ikke uten å ha tatt bilder først.
(Det er nemlig regel nr. 1, har jeg lært,
alt må dokumenteres før det er fortært!)





Disse er faktisk vanvittig STORE!!


Så inspirert kan altså en blogger bli, av å endelig klare å lage gode OG fine muffins, at en stakkar tyr til nødrim... Alt sammen takket være kjøpet av en flott muffinsform, kjøpt på loppis, og Blogglandia som tillater slike skriverier... 

Ja, nå kan dere angre på at dere er så inkluderende og åpne!! 

17 kommentarer:

Shy sa...

Du verden, kor mange flinke diktarar her er her inne. Fantastisk dikt og muffins, og dokumentasjon og alt!!

Skjerstad sa...

For et flott dikt !! Nå fikk jeg lyst på en STOR muffins og sette meg ned og filosofere over de små og viktige ting ;) Takk for diktet .
Klem fra Janne

Unknown sa...

hihi, herlig dikt og jatakk til de muffinsa!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Nydelig og vittig dikt med høy gjenkjennelsesfaktor og ingen dag er så kjedelig at ikke noen deilige muffins kan gjøre den bedre! de muffinsene så skikkelig nammis ut! *♥*

Barbros lille atelier sa...

HA,HA,HA!! Helt fantastisk dikt og sååå tatt på kornet! Kjente meg godt igjen her. Ler høyt her jeg sitter:-)

Lo forresten godt av kommentaren din og. Hva er det med disse nordlendingene?

Har hatt besøk av Pafrika i dag, så nå vet jeg hvem både du og nordlendingen din er. Og så har dere jo en supergrei gutt som jeg husker godt:-)

Ramme Alvor sa...

Så herleg dikt!!!

Klem!

Fragmenter sa...

Hadde jeg vært iført hatt skulle jeg pokker meg tatt den av bare for DEG! Hurra for dikt og muffins!

katrine sa...

for et multitalent!! Dikter, baker, maler, strikker mm. Alt hva en riktig god blogger skal klare ;)

giraffmamma sa...

:) Ja om du ikke hekler de mest fantastiske ting så kan du dikte!
Kanskje du burde hyres inn til å dekorere skolen vår på 17 mai? Holde tale? Har akkurat vært på 17 mai møte, sånn er det å ha barn i 4 klasse.... Rart med det så mange mødre som stiller, hvor er fedrene? Er 17 mai for barn og mødre?

Pia sa...

Ha ha, herlig dikt! Men burde det ikke vært cupcakes, ikke muffins? Føler muffins er litt avlegs...

Englefryd sa...

Oooooo herlige muffins.
Også kan jeg meddele at det åpner en Søstrene Grene i Bergen i juni :-) Så det er ikke lenge igjen nå.

salige lavendel sa...

Jeg likte rimet ditt!! =) Bra at blogglandia er åpent og har plass til slike kreative og inspirerende sjeler som deg!Takk for titten på en trivelig blogg.

IdéSpiren sa...

Thumbs up for dikt og muffins! ;) Gøy å følge deg :)) Ha en flott dag!

Unknown sa...

Haha, herleg :) Kanskje det hadde vore på sin plass med ein ekte Blogglandia-lyrikar i bokform?
Som redaktør må eg jo berre oppmode alle til å sende inn manus :)
Gå inn på: www.publicabok.no for meir informasjon.
Ha ein lyrisk god dag :)

Unknown sa...

Besta diktet EVER!
Du fortsette å imponera meg du altså.
Kor ska det enda??! ;o)

For ikkje å glømma muffinsene!
Dei såg gode ut ja, nammmmm!

hege sa...

Fantastisk!!

Du er en multikunstner/en liten potet, kjære Eple - du passer perfekt til det meste;-))

Og her hvor jeg bor kaller vi jo faktisk poteten for "jordeple"... Tenk på det, du!

Pafrika Og Belkini sa...

Hallo??! Har ikke hørt et ORD om muffins, og jeg var faktisk med da du kjøpte formene, hmmm? Ikke nok med at du hopper som besatt i bedet mitt, jeg nektes muffins også. Det er det verste!