fredag 23. september 2011

Ny fornyer

De siste månedene har det dukket opp nye stencils på ulike vegger i mitt nærområde. Jeg har drevet å tatt bilder av street art i mange år nå- og det er alltid en fornøyelse å oppdage nye. Denne, for meg, nykommeren er veldig produktiv og jeg ser stadig nye motiver. Jeg blir så glad!! Selv om mine favoritter nok fortsatt er klassikere som Dolk og Banksy, samt Pøbel, er det herlig å finne nye kreative fornyere. Det er omtrent som å gjøre et fantastisk kupp på loppis!

Sjekk ut noen av de nye kunstverkene til nyoppdagede Argus:










Synes at det som virkelig gjør street art til noe mer enn ren billedkunst
 er plasseringen og bruken av det offentlige rom.
(Hm? Ble litt usikker? Er dette Argus? Ja, vi sier det!) 

Sjekk denne gjengen!











Og her er en av mine favoritter, den kom like etter 22.juli, og illustrerer veldig godt mange tanker og følelser som kom i kjølvannet av den tragiske dagen:



Jeg setter så umåtelig stor pris på all kreativitet som inspirerer og maner til ettertanke- spesielt den som plutselig "popper" opp og angriper hjernen min helt uventet!

21 kommentarer:

Fragmenter sa...

Ah, takk for at du bringer så deilige StreetArt-bilder til folket!!! Argus har absolutt noe for seg, flotte kunstverk!
Ha ei deilig helg:-)
Klem

Skjerstad sa...

Jeg bare digger slike bilder ! Dette er ikke "tægging" det er jo kunst :) Mange flinke kreative sjeler .Argus er flink , enig med deg :)

God helg !
Klem fra Janne

KKvinneblogger sa...

Kjempebra! Har sett noen av disse jeg også.
Den av Märtha Louice er jo god, da.
Fint at du viser disse på bloggen din!

Frk.Virrum sa...

Flott samlig..
Her i byen bærer mange hus preg av Nuarts verker..

erleichda sa...

å! de er kjempe gode de! virkelig kunst ( mye bedre enn noe jeg har sett på galeriet....)

Spirello sa...

Kjempekule!! Her omkring er det alt for lite gatekunst..ihvertfall så flott som dette!

Berre Kristin sa...

Stilig!! Takk for at du visar det til oss som ikkje fartar rundt så mykje:)

an-magritt sa...

Vennen, takk for gratulasjoner.
Du altså, du er så god.
Ha en fin helg!

Whitebite sa...

kjekt å se!
liker denne typen kunst..

:o)

Kathrine 'Glimt' sa...

herlig ! ;)

Bringebær sa...

Veldig stilig! Jeg har ikke vært så oppmerksom på dette, nå skal jeg begynne å se mer etter det når jeg er ute og går...God helg til deg!

Webtussa sa...

Jeg slenger meg på de som gir uttrykk for at det er flott at du viser disse bildene på bloggen! Herlige bilder!

Lunalei ;-) sa...

Har ikke sett sånn kunst her - så fint at du viser! Veldig stilig - likte veldig godt den øverste!!!
Og du.... blomsten heter Floks, ikke flokse.... enig i at det bringer tankene over på noe annet, he he!!!
God helg!

Unknown sa...

Utrolig stilig og flott ,jeg skulle betalt litt for å få noen på min murvegg ,Marit.

Unknown sa...

Så artig! Kan jeg låne fotos..??

Unknown sa...

Tusen takk for lån! Da har jeg blogga litt *smil*

Huldra sa...

Fiiine! Digger det, men blir lei meg når noen kommer og tagger ved siden av disse tagging er Ikke kunst.. Den typen "dekor" er det litt for mye av her i Tønsberg, og gjengen bak er visst ville og voldelige. Kummelt! -Men disse derimot var smekre. :)

Blar og blar, og koser meg med nattens vandring. Kjolen din var superfin i både farge og snitt. Hvor har du fått mønsteret fra? Det var virkelig en jeg kunne tenkt meg å prøve ut selv. Kofferten med skattene var snacks, og naboen.. Vel. Katten var fin. ;)

Jeg som er på sånne lange oppdagelsesferder til tider, spør alltid bloggerinnen (for det er jo stort sett det her i denne verden) om å sette opp kommentarboks som popper opp, istedenfor sånn som denne. Er du snill og vurderer det? Mye lettere å bla og kommentere på den måten. :)

yanmaneee sa...

yeezy 700
golden goose
off white jordan 1
jordan sneakers
golden goose
jordan 13
moncler
off white clothing
supreme new york
golden goose

sosa sa...

official site replica louis vuitton look what i found Loewe dolabuy look what i found replica gucci bags

Unknown sa...

see here l5p57m0p00 aaa replica bags replica bags chicago h7r30m2w15 replica bags from china free shipping Visit Your URL r4z63w6z09 replica bags in china replica bags in gaffar market replica hermes bags k7y51n0d80 replica bags wholesale mumbai

Anonym sa...

goyard bag
palm angels t shirt
kd shoes
golden goose superstar sale
off white outlet
off white outlet
kyrie 8
golden goose outlet
fear of god hoodie
kyrie 7 shoes