torsdag 24. januar 2013

Is og ild

Dette var gøy! Og enkelt! Og vakkert. Islykter. 

Sterkt inspirert av Billa Blå kunne jeg og ungene fullføre fine islykter i dag. Vi er veldig fornøyde med resultatet.





Is og ild lyser nå opp i hagen, og A Song of Ice and Fire lyser opp i hjertet. Her lokker nemlig tv og ny episode av Game of Thrones. Yey!

Men først bør jeg nok rydde opp alt smeltevannet, etter denne tåplige ideen:




En vase av is? Jada! Det var jo så vakkert! En stund.

Neida, utelukkende et bloggestunt. (Oj? Så frekt!) Den ble bare stående på stuebordet til photoshooten var over- og vasen halvert av varmen...

Men nå; winter is coming!


8 kommentarer:

Stilleben sa...

Så fine! I barnehagen der sønnen min går hadde de i dag dandert et helt bord ute med islykter! Det var utrolig fint!

Shy sa...

Landet flommer over av islykter. Eg har også laga!
Men no kjem mildtveret...Lyktene er så fine at eg lurer på om eg skal oppbevare dei i frysaren...

Elin sa...

De ble bra stilige ja! :-)

God helg i heimen!

Billa Blå sa...

Fantastiske! Eg hadde tenkt å lage ein haug med lykter og pynte utanfor den arkitektoniske perla av eit nybygg på Høyden, men no kjem visst mildvêret. Så enkelt og så fint! Utandørs, vel og merke!

Pia sa...

Ha ha, hva gjør man ikke for å få tatt bra bloggbilder;) Du vurderte ikke å skru av all varme, sette dører på vidt gap og få kuldegradene inn i huset - da hadde vasen holdt seg lenger. Men stilige lykter da! Og det bildet tatt innendørs ble faktisk flott:)

erleichda sa...

Islykter er alltid så fine,
nå om vinteren vet ikke jeg
-20 forrige uke null i dag!

Får håpe snen ikk forsviner!

klem

hege sa...

Nydelig!! Jeg kom til å tenke på Robert Frosts dikt "Fire and Ice". Har fremdeles ikke lest noe av George R. R. Martin enda, skammelig nok - og det til tross for at du jo både har anbefalt og skrytt vilt og uhemmet av A Game of Thrones...

Åpent^hus sa...

wow
vakkert!

og flott pute du har laga.

riktig god påske til deg
stor klem fra
Åpent^hus