torsdag 14. november 2013

Neon og måne

Jeg aner ikke hvorfor, men dette er et av mine favorittbilder - blant mine egne, vel og merke.



Som vanlig er det et uredigert bilde tatt med mobil. Jeg gidder svært sjeldent å redigere bildene mine, og jeg gidder svært sjeldent å bære med meg noe annet enn mobilen... Men jeg gidder ta bilder! Alltid!

Jeg tror jeg liker bildet fordi det var et forholdsvis uskjønt motiv. Bildet er tatt i Spania, og like ved var det langt mer fotogene motiver. Jeg har nok en lei tendens til å instinktivt forevige de pene sidene ved ferielivet; palmer, strand, solnedgang og natur. Bilder der søppel, grelle neonlys og kjipe bygninger ikke kommer med... Men schtøgge steder er jo i grunnen litt fine de og.. ?

Nå var jo ikke dette takskiltet en vederstyggelighet av utenomjordiske proporsjoner, men ei heller noe som tiltrakk blikket ved første øyekast. Likevel har altså dette blitt ett av mine favorittferiebilder.... Kan du forstå det?

 - Og mer var det kanskje ikke å si om denne saken? Bortsett fra at en spansk måne selvsagt gjør sitt, og bidrar til min liking av bildet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skjønner godt at du liker bildet. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor! Fargene? Bokstavene? Eller er det rett og slett som du sier: Den spanske månen? Mulig...Men fint! Det er det.

Ingrid Serine sa...

Fint bilde ja :) Jeg synes headeren din er råstilig og!

Billa Blå sa...

Eg syns bilete var awsome! Og endå meir awsome var bilete av gjengen rundt globusen <3 Sakn! Håpar han trivst og har det bra på ungdomskulen!